05 Ağustos 2014

KREM ŞANTİLİ KEK

 Hafif nemli ve yumuşak kekleri seviyorsanız bu tarifi mutlaka denemenizi öneririm,ben sonuçtan çok memnun kaldım.Tarif için büyük boy bir kek kalıbı kullanın.Yada benim gibi bir kısmını kalıpta kalanını muffin kalıplarında yapabilirsiniz.Ben 12 muffin kalıbı ve baton kek kalıbında pişirdim.

Malzemeler:
  • 1.5 su bardağı toz şeker
  • 4 adet yumurta
  • 1 çay bardağı sıvı yağ (büyük boy ajda bardaklardan)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2.5 su bardağı un
  • 1 adet limon kabuğu rendesi
  • yarım paket damla çikolata (125 gr kadar)
  • yarım su bardağı iri kırılmış ceviz içi
  • 1 su bardağı süt
  • 1 kutu krem şanti
 Yapılışı:
  1. Yumurta ve şekeri  çırpın ,sıvı yağı ekleyin.
  2. Ayrı bir kapta 1 bardak sütle krem şantiyi çırparak hazırlayın.Üzerine un ve kabartma tozunu ekleyerek biraz daha karıştırın.
  3. Yumurtalı malzemeyi azar azar ilave ederek çırpın.En son limon kabuğu,ceviz ve çikolataları katıp karıştırın.
  4. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında muffin kalıplarını 25-30 dakika,kek kalıbında olanı 40-45 dakika kadar pişirin.


0 yorum:

Yorum Gönder

 

NALAN MUTFAKTA