23 Eylül 2013

Yalancı Ekler


Herkese güzel bir hafta olsun .Dün akşam ev halkının "bize tatlı yap!"isteği üzerine geç vakitte mutfağa girip zaten denemek istediğim yalancı ekleri yaptım.Tarif Ufuk mutfakta blogundan,paylaşımı için arkadaşıma teşekkür ediyorum.Yapılışı kolay ve çabuk bir tarif.Tarifi aynen ekilyorum,ben hiç değişiklik yapmadan hazırladım.Yanlız krema 1 paket kedi diline fazla geldiği için ben 2 paket bisküvi kullandım tam geldi.
Ufuk belirtmiş ama bende özellikle belirtmek istiyorum kedi dillerini sütle ıslatırken çok acele edip hemen çıkarmayın çünkü kuru kalabiliyor .

Malzemeler: 
1 paket kedi dili bisküvi ( Marketlerde satılan paketli kedidillerinden kullanıyorum)
Bisküvileri ıslatmak için  yeteri kadar süt

 Kreması: 
2 bardak süt
4 yemek kaşığı un
1 çay bardağı şeker
1 paket vanilya
Yarım paket labne peynir (100 gr)
Yeteri kadar hindistan cevizi

Üstüne:
Hazır  çikolata sosu veya böğürtlen sosu.

Hazırlanışı:
1. Önce kremasını hazırlamak için, Süt,un ve şekeri karıştırıp muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirin.
2.Altını kapattıktan sonra ilk sıcağının geçmesi için mikserle biraz çırpın. Sonra içine vanilya ve labne peyniri ekleyerek 5 dakika kadar çırpın.
3.Kedi dili bisküviden bir tane alın ve düz olan kısmına kaşıkla kremadan güzelce sürüp, ikinci kedidilininin düz kısmını üstüne kapatın.
4. Sütü çukur bir kaba alın ve hazırladığınız sandviç şeklindeki kedidillerini çabuk hareketlerle süte batırıp çıkarın. Yanlız burada kedidilleri kırılmasın diye çabuk olurken, iyice ıslanmalarını da sağlamalısınız.
5. Seri hareketlerle ıslattığınız kedidillerini bu kez de düz bir tabağa yaydığınız hindistan cevizi içinde döndürerek her tarafının hindistan cevizin bulanmasını sağlayın. Ama yine bu işlemi yaparken de yumuşayan kedidillerinin kırılmamasına dikkat edin.
6. Bu şekilde hazırladığınız Yalancı Ekler'leri servis tabağına yan yana dizin.



7 yorum:

  1. Nalanim harika görünüyor ellerine saglik

    YanıtlaSil
  2. Hen pratik hem lezzetli olmuş eline sağlık...
    bloğunu takibe aldım benim bloğumada beklerim..

    YanıtlaSil
  3. http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ sayfanızı zıyaretb ettım.nefıs lezzetler var.ellerınıze sağlık.cok lezzetlı gorunuyor.sayfama eklıyoorum.tarıflerınızın takıpcısıyım.bende sayfama beklerım sızı.sevgılerımı bırakıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim pınarcığım bende seni ekledim takip listeme.

      Sil
  4. sevgili Nalan, sen de hoşgeldin:) ellerine sağlık, nefis görünüyor, sevgiler...

    YanıtlaSil

 

NALAN MUTFAKTA