23 Eylül 2013

Tavuklu,Sebzeli Noodle


Noodle bir uzakdoğu yemeği,çin eriştesi diyede tarif edilebiliyor.Noodle yapmak için damak zevkinize uygun dilediğiniz  malzemeyi kullanabilirsiniz,tek değişmez malzemesi soya sosu mutlaka kullanılmalı...

Malzemeler:
  • Yarım paket noodle (fotoğraftaki gibi 3 parça)
  • 1 adet sarı califonia biberi
  • 1 adet orta boy kabak
  • 1 adet havuç
  • 1 adet tavuk göğsü (ben evdeki 4 parça tavuk pirzolayı derisini ayırıp küp küp doğradım)
  • 2 diş sarımsak
  • 4 yemek kaşığı soya sosu
  • tuz (soya sosu tuzlu olduğu olduğu için tuzunu kontrol ederek katın)

Yapılışı:
  1.  Noodle çabuk piştiği için ben önce diğer malzemeyi hazırlıyorum.Bu arada haşlamak için tencereye suyu koyup biraz tuz atın ,kaynamasını bekleyin
  2. Sebzeleri kibrit çöpünden biraz daha genişçe  şeritler halinde kesin.Varsa vok tavaya yoksa teflon tavaya 5 yemek kaşığı kadar sıvıyağ koyun.İyice kızmasını bekleyip tüm sebzeleri tavaya atarak yüksek ateşte soteleyin.
  3. Başka bir tavada biraz sıvı yağ ile aynı şekilde tavukları soteleyin.
  4. Tavuklarıda sebzelere ekleyerek soya sosunu ve gerekliyse tuzunu atın 5 10 saniye sonra altını kapatın.
  5. Erişteleri kaynayan suya atarak 8-10 dakika kadar haşlayın.Pişme süresi farklı markalara göre değişiklik gösterebilir arada yumuşayıp yumuşamadığını kontrol edin.Pişen erişteyi tavaya alın hepsini sebzeleri ezmeden güzelce harmanlayıp servis yapın,afiyet olsun....





6 yorum:

  1. Hergün yesem bıkmayacağım bir lezzettir noodle...Hatta öğle yemeği fikri oluştu görünce fotoğrafları :) Ellerine sağlık

    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Bende dün aldım bugünlerde yapacağım inşallah ellerinize sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. Benim de aklımda noodle aldım bir türlü yapmak nasip olmadı en kısa zaman da yapmalı çok güzel görünüyor,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Dün denedim birazcık yağlı olması dışında tadı güzeldi. Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  5. Bugün deniyorum sadece havucum yok

    YanıtlaSil

 

NALAN MUTFAKTA