05 Eylül 2008

MANTAR ÇORBASI


Üst üste mantarlı iki tarif oldu biliyorum ama arada kaynamasın diye çorbayıda hemen ekledim.Benim gibi hazır çorba sevmeyenler için ideal bir mantar çorbası tarifi.Oldukça doyurucu ve lezzetli bir çorba ,içine sarımsakta konulunca mis gibi kokuyor.Su miktarını bir bardak azaltıp sütü isterseniz iki bardakta koyabilirsiniz .Ben fazla sütlü sevmediğim için bir bardak koydum.Aslında çorbanın rengi daha beyaz ,fotoğrafı yetersiz ışkta çektiğim için çok iyi çıkmadı...



Malzemeler:


  • 400 gram mantar

  • 1 orta boy kuru soğan

  • 1 su bardağı süt

  • 4 su bardağı su

  • 3 diş sarımsak

  • pul biber,nane,tuz

  • 2 yemek kaşığı un

Yapılışı:


  1. Mantarları temizleyip ikiye bölün,ince ince kıyın.

  2. Tenceye arzu ettiğiniz kadar sıvıyağ koyup kuru soğanı yemeklik küçük küçük doğrayın.

  3. Soğan pembeleşince mantarları ilave ederek biraz soteleyin.

  4. Ardından unu ekleyip bir iki kere çevirin.Soğuk su ve sütü ekleyin.

  5. Karıştırarak unun topak olmasını önleyin, kaynamaya başlayınca ezilmiş yada küçük rende ile rendelenmiş sarımsakları ilave edin.

  6. Koyulaşana kadar biraz kaynatın,tuzunu ve baharatlarını ilave ederek ocaktan alın.

Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. merhabalar tesadüfen geldim sayfanıza nefis bir görüntü bayılırım elmalı tatlara ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Didem,sevgiler...

    YanıtlaSil

 

NALAN MUTFAKTA