04 Ekim 2007

ÇİKOLATALI TIRTIL KURABİYE

Bu kurabiyeyi denemenizi mutlaka tavsiye ederim,çok lezzetli oluyor.Yiyenler pastanede satılan hazır kurabiyelerden olduğunu sandılar.Ağızda eriyen çok güzel bir tadı var.Benden söylemesi :)
Afiyet olsun...


Malzemeler:

1 su bardağı sıvıyağ
1 paket yumuşamış margarin
2 adet yumurta
6 yemek kaşığı pudra şekeri
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
aldığı kadar un


Üzeri için:
1 paket (80 gr) bitter çikolata


Yapılışı:

Tüm malzemeyi yoğurup yumuşak bir hamur elde edin.(un kurabiyesinden biraz daha yumuşak olsun,yağlı gibi görünüyor aldanıp çok fazla un ilave etmeyin)
Fırınınızı 175 dereceye ayarlayıp,tepsiye pişirme kağıdı serin.Hamuru sıkma torbasına koyup dilediğiniz farklı şekillerde sıkın. (şekil vermek için gerekli aletleriniz yoksa, küçük yuvarlak yada küçük parmak şekillerinde kurabiyeler yapıp yine üzerine çikolata gezdirebilirsiniz.)
Üzerleri beyaz kalacak şekilde 20-25 dk kadar pişirin.
Fırından aldığınız kurabiyeleri bir tel ızgara üzerine alarak soğumalarını bekleyin.
Çikolatayı benmari usulü eritin.Ben bir kısmının kenarlarını çikolataya ve hindistan cevizine batırdım.Bir kısmınada çatalla üzerlerine çikolata gezdirdim.


15 yorum:

  1. Kurabiyeler pastene işi gibi olmuş eline sağlık.

    Hesna

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık Nalan,çok lezzetli görünüyorlar.Benim de sık yaptığım ve kızımla severek yediğimiz bir kurabiye.


    sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  3. kurabiyeler sahane olmuslar nalancim,ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  4. Selam!
    ÇOK şık kurabişler bunlar ellerine sağlık sevgili Nalan!
    Muhabbetle...

    YanıtlaSil
  5. Nalancim bende kalibi yeni aldim tarif ariyordum ha bire tesadüfe bak :)) sende lezzetini onayladigina göre yapmak sart oldu artik ellerine saglik gercektende patane kurabiyesi gibi görünüyor,hayirli ve bereketli iftarlar...

    YanıtlaSil
  6. Selam canım,
    Nefis görünüyorlar.
    Ellerine sağlık.
    Öptüm...

    YanıtlaSil
  7. Çİkolatalısını hiç denemedim. İşallah denemek istiyorum canım .Ellerine sağlık, gerçekten çok leziz görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  8. ama nalan bunlar çok güzel olmuş. ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Arkadaşlar denerseniz fikirlerinizi bekliyorum,cidden çok güzel oluyor kurabiyeler.

    Hepinize çok teşekkür ederim yorumlarınız için,sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Nalan'cigim, ben bir blogu zor idare ederken, sen bu kadar cok isi nasil basariyorsun? Kutluyorum valla. Patlican dizmene hayran kaldim. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  11. Tuba'cığım çok teşekkür ederim.Aslında benim blog maceram 4,5 yıl önce hobi blogumla başlamıştı.Sonradan sizlere özenip yemeklerimide paylaşayım dedim.Elimden geldiğince bir şeyler yapmaya çalışıyorum işte beğeniyorsanız ne mutlu bana :)

    sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Nalan, kurabiyeler süper. Denyeceğim mutlaka. Ellerine sağlık. :)
    Şimdiden bayramın mubarek olsun. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  13. Guzel bir bayram diliyor, sevgilerimi gonderiyorum, saglicakla kalin.

    YanıtlaSil
  14. Nalan'cığım,
    Bayramını kutluyor, sevdiklerinle birlikte güzel bir bayram geçirmeni diliyorum.

    YanıtlaSil
  15. Ramazan bayramini kutluyorum canim.

    YanıtlaSil

 

NALAN MUTFAKTA