29 Mayıs 2007

BEZE


Karaorman pastasını yaparken ,pastacı kreması için yumurta sarılarını kullanınca yumurta akları ile beze yapmaya karar verdim.İlk beze denememdi ve sonuç çok iyi oldu tadı ve kıvamı aynı hazır satılanlar gibiydi.
Not: Pişen bezeleri serin bir yerde muhafaza edin, o gün benim mutfağım çok sıcaktı ve ilk pişenleri mutfakta bıraktığım için üzerlerinde hafif yapışkan bir doku oluştu.Birde bezeleri koyduğunuz kabı streç filmle sarıp ertesi gün servis ederseniz tadı çok daha güzel oluyor.

Malzemeler:
  • 4 yumurta akı
  • 250 gr toz şeker
  • 7/8 damla limon suyu
  • arzu ederseniz 1 paket vanilya (ben kullanmadım)
  • bir fiske tuz
Yapılışı:
  1. Yumurta aklarını temiz ve kuru büyükçe bir cam kaseye alın.Yumurta aklarına hiç sarı karışmamalı yoksa çırptığınızda kabarıp sertleşmez.
  2. Bir fiske tuz ekleyip mikserin hızını yavaş yavaş yükselterek çırpın.Limon suyunu ekleyin.
  3. Kıvamı krem şanti gibi olana kadar çırpmaya devam edin.Kabınızı yana doğru yatırın yumurtalar eğer olduğu gibi kalıyorsa olmuş demektir.
  4. Toz şekeri azar azar ilave edip çırpmaya devam edin.
  5. pişirme kağıdı serdiğiniz tepsiye ister kaşıkla gelişi güzel parçalar koyun yada sıkma torbası ile sıkıp şekil verin.
  6. 110 derecede fırının orta rafında 1,5 saat pişirin.
Afiyet olsun...

7 yorum:

  1. merhaba beze çok güzel görünüyor . Ellerinize sağlık.. Benim bir beze denemem başarısızlıkla sonuçlanmıştı onun için beze yapabilen insanlara hayranlıkla bakıyorum :)
    Sonradan öğrendim ki yumurta aklarını mikserle çırpmak gerekmiş. Ben ise blenderın ucuyla denedim olmadı. Magic bullet ile denedim olmadı :) Sonra işim sırrı mikserdeymiş meğer :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Beti
    Bir dahaki denemende tarifteki gibi yaparsan olmaması için bir sebep yok inşallah bezelerin başarılı olur .

    Ziyaretin için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. Tariflerinin hepsi çok güzel ellerine sağlık.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Nalan merhaba
    Beze aslında samsun amasya taraflarında atom diye satılır özellikle ramazan ayında ramazan pidelerinin üzerine sürülen yumurta sarılarından kalan akları fırınlar bol bol atom yaparak değerlendirir iftar sonrası simitçi çocuklar mahalle aralarında "simiiğğt attooğğm" naralarıyla satarlar :)) (nerelere gittim)
    Bezeyi çok severim hiç kendim yapmayı denemedim denemeli bu tarifle :))
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,
    Bezeye bayılırım ama uzun süredir yemedim. Üniversitedeyken bir arkadaşım yapardı. Tutturması biraz zor ama sanırım değil mi? Sizinkiler oldukça iyi görünüyor. Ellerinize sağlık
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Üniversite yıllarından beri çpk severim bezeyi, ellerine sağlık Nalan.

    YanıtlaSil
  7. Ben de hiç beze yapmayı denemedim. Senin yaptıkların çok güzel görünüyor Nalan. Tarifine göre denemek isterim. Sevgiler,

    YanıtlaSil

 

NALAN MUTFAKTA