24 Ağustos 2009

İZMİR KÖFTE


Ben izmir köfteyi fırın yerine tencerede köfteleri hafif kızartıp , patatesleri kızartmadan yaparım genelde.Bu kez daha hafif olsun diye köfteleride çiğden kızartmadan ekledim içine.Bu haliylede lezzeti gayet iyi oldu.
Malzemeler:
  • Yarım kg kıyma
  • 1 orta boy kuru soğan
  • 3 dilim bayat ekmek içi
  • 2 diş sarımsak
  • pul biber,karabiber,tuz
  • 2,3 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 4 orta boy patates
  • 1 kase rendelenmiş domates
  • 1 yemek kaşığı salça
  1. Patates ve domates dışındaki malzemelerle köfteyi yoğurup yassıltmadan uzun köfteler yapın.
  2. Tencereye biraz sıvıyağ ,salça ve rendelenmiş domatesleri koyup domatesler suyunu çekene kadar kısık ateşte pişirin.
  3. Elma dilimi doğranmış patatesleri,köfteleri , tuzunu ve üzerini çok aşmayacak kadar sıcak su ilave ederek kısık ateşte patatesler yumuşayıncaya kadar pişirin.

4 yorum:

  1. Ellerıne saglık... Cok meshurdur ama Izmir köfteyı hıc denemedım.
    Tencerede yapmak bana da daha daha cazip geliyor.
    Hayırlı ramazanlar...

    YanıtlaSil
  2. ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM.ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR...HAYIRLI İFTARLAR DİLİYORUM.SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  3. ne güzel olur yanında pilav ve cacıkla.ellerine sağlık bak menü hazırladım kendime

    YanıtlaSil
  4. Ben de böyle çiğden yaparım, elinize sağlık.

    YanıtlaSil

 

NALAN MUTFAKTA